Sunday, March 1, 2015

Lawatan Pelajar Diplomatik dari 19 buah negara ke Muzium Negeri Terengganu






Lawatan pelajar Diplomatik dari 19 buah negara ke Muzium Negeri Terengganu pada 28 Februari 2015. Lawatan antarabangsa ini dikendalikan oleh Kementerian Pelancongan Negeri dan bertujuan untuk memperkenalkan produk pelancongan yang ada di negeri Terengganu. Antara negara-negara yang terlibat adalah dari Zimbabwe, Georgia, Indonesia, Laos, Malaysia, Sri Lanka dan lain-lain. 

Perkenalan singkat bersama pelajar-pelajar ini ternyata memberi satu kenangan yang paling manis buat mereka kerana mereka diberi peluang mengelilingi Kompleks Muzium Negeri Terengganu dan perkarangan Muzium Negeri Terengganu termasuk ke Galeri Pelayaran dan Perdagangan; Perahu Besar Kemajuan & Perahu Besar Sabar. 

Menurut peserta dari Georgia, Kate berkata, beliau cukup kagum dengan struktur dan senibina Kompleks Muzium Negeri Terengganu yang menggambarkan terdapat seribu satu misteri yang tersimpan di sini yang perlu dijejak untuk tatapan dunia. Tambahnya lagi, beliau akan turut memperkenalkan Muzium Negeri Terengganu ini kepada rakan-rakan senegara beliau kelak.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih di atas komen / kritikan / pandangan / cadangan bernas anda. Kunjungilah Muzium Negeri Terengganu sebagai destinasi pilihan anda.

Search This Blog

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...